יום שבת, 11 באוקטובר 2014

העיר שאוחדה לה, שלא תחולק, בירתנו לנצח ... קיוטו

....עד 1869, אז נמאס לקיסר מהתערבות של הממסד בודהיסטי בשלטון (תופעה ייחודית..) וחתך לטוקיו (על הדרך, לקח לקיוטו את ה- 'טו' והעביר אותו להתחלה- והנה שם חדש- הבירה המזרחית: טוקיו)

קיוטו, בירת קאנסאי, חלק מהמטרופולין המרכזי, של האי המרכזי, קיוטו-אוסקה-קובה. העיר היא המרכז הדתי מהחשובים ביפן לכל הזרמים, מעצם היותה מושב הקיסרות (האלוהית) למשך 1000 שנה בערך. העיר בנויה בעמק סגור ע"י הרים משלושה צדדים ופתוח דרומה לכיוון הים.

יצאנו בבוקר השני שלנו בקיוטו לטייל את המקדשים של מזרח קיוטו היושבים לרגלי רכס היגאשיאמה (היגאשי = מזרחי)
הבוקר היה אפרורי, עם פרקי גשם חזקים, אנחנו לכבוד הגשם שכחנו מטרייה אחת בדירה, זה לא הפריע למיליון יפנים לשטוף את המקדשים.

התחלנו בקיומיזו-דרה שהיה די כולו בשיפוצים

רחובות היגאשיאמה פקוקים

נזיר נח על גרם צדדי


מבט מהמקדש על השער ועל קיוטו
ד"א, כל הבנות עם הקימונו בתמונות הן לא גיישות... יפנים כמו יפנים אוהבים להעצים את חווית התיור בעיר. בהגיעם לקיוטו הם שוכרים קימונו (יש המון חנויות, ברמות שונות של איכות ומחירים) ומסתובבים בעיר בתחושה של התקרבות למסורת... כמו כיפה מקרטון במנהרות הכותל (עם סטייל)

המשכנו להסתובב ברחובות החמודים כשהכיוון הכללי הוא קודאיי-ג'י, מקדש זן-בודהיסטי שהוקם לכבוד טויוטומי הידאיושי (עוד על טויוטומי אחרי מקבץ תמונות של סמטאות היגאשיאמה המקסימה)






פינת היסטוריה יפנית קלה

טויוטומי הידיושי נחשב למאחד יפן השני, הישג מרשים מכיוון שהוא לא נצר לשום משפחת אצולה יפנית, אלא, בן של איכר באחד המחוזות הנידחים יותר של שבט אודה.
הוא התקדם בשורות הצבא של השבט עד שהגיע לתפקיד היועץ הקרוב ביותר לראש השבט: אודה נובונאגה, הדאימיו (שליט פיאודלי איזורי) החזק ביפן. לאחר שאודה ובנו נרצחו ע"י מתנקש, תפס טויוטומי (ביפן שם משפחה-שבט קודם לשם פרטי, טויוטומי כמובן שם מומצא- לאיכרים אין שם משפחה) את מושכות השבט, תוך כדי שהוא מחסל את כל המתנגדים מתוך השבט. עשה שלום עם שבט מורי (הנמסיס'ים של אודה) ויותר חשוב, שבט טוקאגאווה החזק, והעומד בראשה יהיאסו (ההוא שקבור בניקו.. השוגון הגדול בעתיד, כרגע עוד רק דאימיו) תוך שנתיים הוא הוא נהיה השליט הבלתי מעורער של כל יפן (שלושת האיים המרכזיים)
אבל כמו בשיר של ולדימיר ויסוצקי, לא הספיק לו יפן, הוא רצה לכבוש את האימפריה הסינית (תקופת שושלת מינג)
אבל, בדרך לסין צריך לעבור בקוריאה... ההתחלה הייתה ורודה ותוך שנה הצבא היפני כבש את פיוניונג, אך שם הוא נעצר ע"י צבא סין, ואחרי שנתיים של התבוססות בבוץ הקוריאני חזר הצבא היפני מוכה ליפן. ולטויוטומי הלך הכסף והלכה גם הבריאות, ובנו היורש רק בן 13! בעיה. ממיטת חוליו הוא הקים מועצה שמורכבת מחמש הווסלים החזקים שלו שתשלוט אחרי מותו, עד שבנו יגיע לגיל 18, מה לעשות שכל אחד במועצה יותר אמביציוזי מהשני... בוא נגיד שלבן שלו אין ערך וויקיפדיה.

זהו לחפירה (תואר במזרח אסיה...) תמונות מקודאיי-ג'י



גינת זן- כל גרגר חצץ במקומו

מבט מהמקדש הגדול למוזליאום של טויוטומי ואשתו

גינת סלעים- אמן זן אמיתי רואים את הסלעים צומחים






משם המשכנו צפונה פארק למארויאמאצ'ו ולמקדש יאסאקה כדי לנקות את הראש מכל הבודהיזם הזה עם קצת... שינטו... כן, בקיוטו יש צפיפות מקדשים מטורפת (אנחנו הרגשנו אוברדוס בסוף היום)





סוף דרך המקדשים של דרום היגאשיאמה מובילה להונן-ג'י המרשים, שהיום היה סגור עקב לוויה גדולה (מלא מרצדסים ואנשים בחליפות יקרות)


עייפים מהיום, ובלי כוח לחפש מסעדה, חזרנו לאיפודו לעוד ראמן וגיוזות (ממכרות)

מחר צפוי גשם.. יום מוזיאונים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה